Sztuka tworzenia contentu – na czym polega copywriting premium?

Pisanie tekstów, mających praktyczne zastosowanie, wymaga zupełnie innych kompetencji, niż np. pisanie wypracowań. Tę umiejętność trzeba nabyć, a następnie szlifować, co zajmuje czas i kosztuje sporo energii. Nic więc dziwnego, że treści blogowe, artykuły eksperckie czy wpisy w social mediach nie zawsze przynoszą pożądane przez nas efekty. Jak to zmienić? Rozwiązaniem może być zlecenie tworzenia contentu specjalistom.

Profesjonalne pisanie tekstów – kiedy taka usługa może okazać się przydatna?

Eksperci, działający w tej branży, oferują nie tylko SEO copywriting. Wiele firm stara się rozszerzyć swoją działalność, by sprostać oczekiwaniom współczesnych przedsiębiorstw, potrzebujących m.in.:

  • wsparcia w komunikacji w kryzysie

Przekazywanie trudnych wieści wymaga wprawy, delikatności, ale też i zdecydowania. Na to, jak taka informacja zostanie odebrana, wpływa wiele różnych czynników. Umiejętne sformułowanie przekazu jest w stanie ograniczyć nasze straty wizerunkowe. W wielu przypadkach można ich uniknąć całkowicie. Komunikacja w kryzysie to złożone zagadnienie – każde słowo jest tu na wagę złota.

  • profesjonalnej obsługi social mediów

Sama obecność w mediach społecznościowych nie wystarczy. Liczy się także to, w jaki sposób prowadzimy nasze konta. Czy treści są publikowane regularnie? Czy angażują odbiorców? Czy są wzbogacone atrakcyjnymi materiałami graficznymi? Nie opłaca się traktować tych spraw po macoszemu – zaniedbania w obsłudze social mediów mogą nas sporo kosztować. Współpraca z ekspertami pozwala w pełni wykorzystać ich potencjał.

  • pomocy w innych zadaniach

Eksperci oferujący SEO copywriting zajmują się także tworzeniem takich treści jak listy okazyjne, listy kondolencyjne czy przemówienia. Współpraca ze specjalistami może być więc dobrą opcją zawsze wtedy, gdy zależy nam na skonstruowaniu przekazu, wzbudzającego określone emocje.
Na tym usługi z zakresu copywritingu premium się nie kończą. Po taką pomoc możemy sięgnąć także wtedy, gdy potrzebujemy pomoc w napisaniu scenariuszy filmów, spotów reklamowych czy publikacji w formie e-booków.

Copywriting premium – jak wygląda profesjonalne pisanie tekstów?

Różnego rodzaju content zalewa nas z każdej strony. Dzięki internetowi zyskanie platformy do dzielenia się treściami przestało być problemem. Pojawiła się za to nowa trudność. W czasach gdy każdy z nas jest wprost bombardowany informacjami, wyzwaniem staje się stworzenie tekstu, który przyciągnie uwagę czytelnika i naprawdę go zaangażuje. Sprawy nie ułatwia także to, że w mgnieniu oka oceniamy, czy dany artykuł nas interesuje. Jeśli nie przejdzie tego testu, szybko jest odrzucany i przechodzimy do innych treści. Takie warunki wymagają nowego podejścia do tworzenia contentu. Rozwiązaniem jest copywriting premium.

Wysiłki osób, zajmujących się taką usługą, skupiają się na każdym najmniejszym elemencie tekstu – kolejności, w jakiej prezentowane są wydarzenia, języku, dodatkowych materiałach audiowizualnych, nagłówkach, tytule i wartości merytorycznej. Nie da się jednak określić jednego, uniwersalnego przepisu na dobry tekst. Wyczucie i umiejętność świadomej komunikacji z odbiorcą za pośrednictwem tekstu to kompetencje, których zdobycie zajmuje lata.

Dobre przygotowanie to podstawa

Tworzenie contentu wymaga zebrania od klienta dokładnych informacji. Nie należy pomijać tego kroku, bo im więcej takich danych, tym tekst jest lepiej dopasowany do konkretnego odbiorcy. Właśnie taka dokładność i dobre przygotowanie się do napisania tekstu odróżnia wysokojakościowe teksty od ogólnikowych treści, z którymi dość często można spotkać się w internecie.

Na czym dokładnie polega w tym zakresie współpraca między klientem a usługodawcą? Wszystko zależy od rodzaju zlecenia, bo tworzenie contentu nigdy nie wygląda tak samo. Bardzo istotne mogą okazać się informacje pozyskane przez pracowników, członków zarządu i innych ekspertów, którzy dobrze orientują się w tym, jak działa firma.

Gotowość do pozyskiwania danych z zewnątrz

Informacje pozyskane od klienta to tylko część danych, na których bazują specjaliści, oferujący profesjonalne pisanie tekstów. Ich praca wymaga często zanurzenia się w danej tematyce. Pogłębiony research wymaga takich kroków, jak:

  • zbieranie informacji z ogólnodostępnych źródeł;
  • weryfikacja informacji.

Dokładność jest konieczna szczególnie przy tym drugim kroku. Jak wszyscy wiemy, obecnie nie jest trudno natknąć się na nierzetelne dane. Ich weryfikacja jeszcze nigdy wcześniej nie była aż tak ważna. Copywriting SEO wykonany przez ekspertów, mających doświadczenie w tworzeniu contentu to pewność, że tekst, który zlecamy, będzie zawierał tylko pewne, sprawdzone informacje. Gdy artykuł ukończony, poddawany jest akceptacji Klienta. Następnie odbywa się dystrybucja contentu, zgodnie z wcześniej opracowaną strategią.

Oryginalne treści – co jeszcze jest ważne?

Wcześniej wspomniany natłok informacji, otaczających nas z każdej strony wymaga od twórców treści oryginalnego podejścia do zagadnienia, którego dotyczy ekspercki artykuł czy wypowiedź w mediach. Kompleksowe potraktowanie tego zadania nierzadko wymaga także przeprowadzenia audytu strony internetowej. Taką usługę oferuje m.in. firma konradbugiera.com. Dokładne przeanalizowanie strony klienta zwiększa szansę na to, że nowo stworzone treści będą spójne z jego profilem działalności.

Nie ma wątpliwości co do tego, że komunikaty, którymi dzielimy się z otoczeniem, kreują nasz wizerunek. Jeśli są właściwie sformułowane i dopracowane, mogą podkreślać cechy, na których wyeksponowaniu szczególnie nam zależy. W ten sposób możliwe jest budowanie zaufania do marki, zacieśnianie kontaktu z odbiorcami oraz konstruowanie określonego wizerunku. Z kolei błędy popełniane na tym polu mogą całkowicie zniweczyć nasze dotychczasowe wysiłki i utrudnić lub wręcz uniemożliwić rozwój działalności. Umiejętne tworzenie treści, trafiających do mediów, to coś, czego nie da się więc przecenić.

Leave a Reply